Лого Молодь дебатує
 

КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ДЛЯ РОЗБУДОВИ ДЕМОКРАТІЇ

ПРО ПРОЕКТ

Ініціатива «Молодь дебатує» спрямована на розвиток комунікативних навичок та критичного мислення молоді через навчання не тільки грамотно відстоювати власні погляди, але й поважати позицію співрозмовника/-ці, дискутуючи на суспільно важливі теми.

 

Реалізацію проекту взяли на себе партнерські організації Internationales Haus Sonnenberg, що сприяє міжнародному співробітництву та демократичній освіті, 
і
EdCamp Ukraine, яка зібрала навколо себе спільноту відповідального вчительства в Україні.

 

Уперше дебатна методика «Jugend debattiert»,
що останні 10 років успішно розвивається в Німеччині на загальнодержавному рівні, доступна в українських школах українською мовою: пілотний етап реалізується на базі 8-ми шкіл Дніпровської, Запорізької, Миколаївської, Харківської областей.

Не секрет, що в Україні під час навчання в школі молодь майже не залучена до трансформаційних процесів, які відбуваються в країні. Саме тому мета ініціативи «Молодь дебатує» – активніше залучити шкільну молодь до розбудови громадянського суспільства, адже це люди, чиї рішення
і дії вже завтра визначатимуть, якою буде наша держава.

 

Запрошуємо до співпраці громадськість,
щоб сьогоднішні діти завтра стали активними громадянами й громадянками, які не пасивно спостерігають за тим, що відбувається в їхній країні,
а самі творять її щасливе майбутнє.

 

ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ

Найважливішим аспектом у методиці «Jugend debattiert» є те, що, начебто «граючи за себе», учасникам/-цям необхідно також уміти працювати
в команді – не лише переконувати у власній позиції,
а й дослухатися до думки інших.

 

Перемагають не ті, хто найактивніше висловлюються,
а ті, хто дають можливість усім дебатантам/-кам максимально долучитися до обговорення, сприяють продуктивності дискусії, максимально «просувають дебати вперед», даючи можливість глибокого
й різностороннього висвітлення проблеми. 

Родзинки методики

Участь у дебатах беруть чотири особи:
двоє представляють позицію «PRO» («за») і двоє – позицію CONTRA («проти»). Усі четверо заздалегідь готують і аргументи «за», і аргументи «проти», дізнаючись про свою позицію за 30 хвилин до дебатів під час жеребкування.

 

Саме тому в логотипі «Молодь дебатує» відображено чотири стилізовані рупори – чотири юні голоси,
що транслюють важливі речі.

Магічна четвірка

Тема завжди формулюється за логікою
«чи варто щось заборонити / дозволити,
зробити / залишити незмінним тощо»
із визначенням місця та термінів пропонованих змін, наприклад «Чи варто заборонити мобільні телефони
в українських школах із 2017 року?».

 

І мета дебатів за цією методикою – не переконати всіх присутніх в одному правильному рішенні,
а максимально висвітлити проблемне питання
з різних сторін, щоб кожна людина могла сама
для себе зробити виважені висновки.

Дебатна тематика

Хто переможе – визначає журі, яке також проходить навчання спеціальній методиці оцінювання.
Остання має чіткі критерії та розроблена таким чином, щоб максимально знівелювати суб’єктивність.

 

«Молодь дебатує» – чудовий інструмент, чимось схожий на парламентські дебати. Він допомагає молоді – майбутньому нашої країни – розібратися у тому,
що важливе для сьогоднішнього суспільства,
розвивати критичне мислення, учитися чути
одне одного, навіть перебуваючи
на протилежних позиціях.

 

Беручи участь у таких дебатах, учні й учениці не тільки здійснюють і потім презентують поглиблений аналіз якоїсь проблеми, демонструють її важливість
для суспільства, а й аргументовано доводять правильність своєї позиції ­– це дає можливість не лише визначитися з власною думкою, а й прийняти рішення, у тому числі на політичному рівні.

Виграють усі

 

ТЕМИ ДЕБАТІВ

Усього буде зіграно 4 дебатних тем: одна на шкільному рівні, одна на регіональному, півфінальна та фінальна.

 

РЕГІОНАЛЬНИЙ ЕТАП:

 

07.11.2016 | Харківська область

Лозівський ліцей №4

 

Чи варто змінювати традиційне центральне опалення на альтернативне в Харківській області?

 

09.11.2016 | Запорізька область

Запорізька обласна рада

 

Чи треба заборонити торговельні й розважальні заклади на території природничих й культурно-історичних пам’яток Запорізької області?

 

11.11.2016 | Дніпровська область

Головний офіс «Київстар», м. Дніпро

 

Чи потрібно контролювати дитячий інформаційний простір?

 

25.11.2016 | Миколаївська область

Миколаївський науково-методичний центр

 

Чи потрібно покладати відповідальність за проблему із бродячими собаками тільки на місцеву владу?

 

ПІВФІНАЛ:

 

10.12.2016 | м. Харків

Культурний центр «Бейт Дан»

 

Чи потрібно запровадити сортування побутового сміття в Україні з 2018 року?

 

ФІНАЛ:

 

11.12.2016 | м. Харків

Культурний центр «Бейт Дан»

 

Чи потрібно запровадити 12-річну освіту в Україні з 2018 року?

 

 

ГЕОГРАФІЯ ПРОЕКТУ

Знайомтеся – перші 8 шкіл, які долучилися до проекту. Натискайте на назву відповідного навчального закладу,
щоб перейти на сторінку проекту кожної зі шкіл та дізнатися більше про те, як усе відбувається.

Дніпропетровська обл.

Запорізька обл.

Миколаївська обл.

Харківська обл.

 

КАЛЕНДАР ПОДІЙ

 

КООРДИНАЦІЯ ПРОЕКТУ

Віола фон Крамон

Ольга Пішель

Олександр Елькін

Олена Малахова

Ірина Міньковська

ФОТОГАЛЕРЕЯ