Проведено три 3-денні тренінги з антидискримінаційної експертизи освітнього контенту
Нерідко ми чуємо запитання: а чи можна, якщо досвіду експертувати підручники та інший освітній контент з позицій недискримінації немає, навчитися це робити?
Звісно, і можна, і треба: навчання багатоетапне, непросте (бо одягти «антидискримінаційні лінзи» – це вже означає додати собі незвичний погляд на звичну реальність), але воно того варте, адже «на кону» – багатоманітний та справедливий світ підручника, за яким навчаються наші діти, та й взагалі освіти як такої.
Якраз один з етапів такого навчання, а саме три 3-денні тренінги (паралельно за тією самою програмою) відбувалися у період з 13 до 15 грудня у Харкові. Їх організували і провели громадські організації «ЕдКемп Україна» і Гендерний інформаційно-аналітичний центр "КРОНА", Міністерство освіти і науки України, за магістральної підтримки Фонду Народонаселення ООН в Україні.
Очним тренінгам передував місячний дистанційний онлайн-курс, і щоб показати, як вибудоване багатоетапне навчання, наведемо такий приклад: подалися на дистанційне навчання 83 особи (це, до речі, абсолютний рекорд!), а успішно завершили і були запрошені на очний етап лише 47 осіб. Відбір триватиме далі, бо попереду – дві непрості сертифікаційні роботи – пробний, втім абсолютно повноцінний аналіз реальних підручників.
А щойно на тренінгах у Харкові відбулося маленьке диво: 47 учасниць/-ків успішно справилися з 26-ма (!) тренінговими сесіями, що включали в себе групові вправи, теоретичні заняття, індивідуальну ті міні-групову роботу і навіть рольові ігри... Усе це про дискримінацію, про те, як її побачити у підручниках та іншому освітньому контенті, і що саме можна експертно з цим зробити.
Прямо зараз пишеться нова, недискримінаційна, сторінка в історії української освіти. Долаючи стереотипи та непряму дискримінацію в освітньому контенті, ми долучаємося до реалізації особистісно-центрованого підходу в освіті: кожна дитина є унікальною особистістю, і той же підручник має допомогти не тільки приростити знання, а й показати навколишню реальність багатоманітною, аби дитина «вбудувалася» своєю вільною, нестереотипною життєвою траєкторію до цього світу та дійсно змогла самореалізуватися. На цим ще багато працювати, але сьогодні ми стали ближчими до мети, ніж були вчора...
Більше і світлини можна побачити за посиланням: https://goo.gl/ZJgUpb .