20 комплектів з 36 книжок знайшли своїх власників в рамках проекту «Книжкові лабораторії змін «ЗІ С
Унікальний проект для освітян «Книжкові лабораторії змін «ЗІ СТОРІНОК У ЖИТТЯ» для освітянських спільнот» обрав своїх переможців – 20 шкіл, які отримають комплекти з 36 найсучасніших книжок з особистого та професійного розвитку, перелік яких можна знайти за цим посиланням. Ініціатори проекту – Громадська спілка «Міжнародний інститут інтегрального розвитку», EdCamp Ukraine, Простір емоційного розвитку EMPATIA.pro та видання «Нова українська школа». Він є продовженням проекту «Інтегральне лідерство в освіті» та ініціативи #книгоНУШ, метою якої є збір книг для освітянської бібліотеки.
«Усього за кілька днів ми отримали більше 160 заявок від вчительства та шкіл, які бажають розвиватись і прагнуть отримати в своє розпорядження якісну літературу. – зазначає Голова Громадської спілки “Міжнародний інститут інтегрального розвитку” Катерина Ясько. – Географія учасників дуже різноманітна. Заявки надійшли з 22 областей України, а найбільше з Донецької, Кіровоградської, Івано-Франківської, Львівської та Київської областей. Вибір був надзвичайно складним, та ми все ж обрали 20 переможців і переможниць, якими стали:
[if !supportLists]1. [endif]Вікторія Шубіна, ЗОШ І-ІІІ ступенів 3, м. Костянтинівка, Донецька область
[if !supportLists]2. [endif]Вячеслав Гіпіч, ЗОШ І-ІІІ ступенів 9, м. Краматорськ, Донецька область
[if !supportLists]3. [endif]Галина Гелега, ЗОШ, с. Пійло, Івано-Франківська область
[if !supportLists]4. [endif]Інна Ярова, СЗОШ І-ІІІ ступенів 12, м. Сєвєродонецьк, Луганська область
[if !supportLists]5. [endif]Лариса Вахновська, ЗОШ-інтернат І-ІІІ ступенів, м. Верховина, Івано-Франківська область
[if !supportLists]6. [endif]Лариса Грицюк, ЗОШ І-ІІІ ступенів 29, м. Миколаїв, Миколаївська область
[if !supportLists]7. [endif]Лідія Грабітченко, ЗОШ I-III ступенів 94, м. Харків, Харківська область
[if !supportLists]8. [endif]Людмила Хорькова, ЗОШ І-ІІІ ступенів 114, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область
[if !supportLists]9. [endif]Людмила Червоненко, ЗОШ І-ІІІ ступенів 4, м. Новоукраїнка, Кіровоградська область
[if !supportLists]10. [endif]Марина Товчига, ЗОШ І-ІІІ ступенів 26, м. Лисичанськ, Луганська область
[if !supportLists]11. [endif]Надія Скляренко, ЗОШ І-ІІІ ступенів, с. Вербаїв, Луганська область
[if !supportLists]12. [endif]Наталія Довгополюк, ЗЗСО І – ІІ ступенів, с. Мстишин, Волинська область
[if !supportLists]13. [endif]Наталія Ништа, СШ І-ІІІ ступенів 69, м. Львів, Львівська область
[if !supportLists]14. [endif]Наталія Яйко, СЗОШ 27, м. Львів, Львівська область
[if !supportLists]15. [endif]Наталя Бондаренко, СЗОШ 11, м. Дніпро, Дніпропетровська область
[if !supportLists]16. [endif]Олена Гончаренко, ГО «Центр освіти» Агапе», м. Буча, Київська область
[if !supportLists]17. [endif]Олена Шпильковська, ЗОШ І-ІІІ ступенів 13, м. Гостомель, Київська область
[if !supportLists]18. [endif]Світлана Боровкова, КЗ «НВК «Гарант», м. Лисичанськ, Луганська область
[if !supportLists]19. [endif]Тетяна Шелюг, ЗОШ І-ІІІ ступенів, м. Трудолюб, Полтавська область
[if !supportLists]20. [endif]Світлана Кіриченко, ліцей 89, м. Харків, Харківська область.
Проект “Книжкові лабораторії змін “ЗІ СТОРІНОК У ЖИТТЯ” в освітянських спільнотах” має на меті залучити педагогів до читання літератури з розвитку, підсилити важливість читання та розвинути у педагогів особливу компетенцію використовувати отримані знання на практиці.
“Ми віримо, що зміни в системі освіти починаються зі зміни особистості вчителя, – додає Катерина Ясько. – Виключно практичних посібників та методичних матеріалів недостатньо. У психології є горизонтальний та вертикальний розвиток. Горизонтальний – це про компетентності, зокрема і педагогічні: вміння писати, створювати дидактичні матеріали, знати свій предмет, користуватися технологіями тощо. Вертикальний розвиток – це, власне, зростання свідомості: розширення світогляду, вміння дивитись на речі з різних перспектив, аналізувати, критично мислити, розвивати емоційний інтелект. Головним завданням нашого проекту – є саме вертикальний розвиток педагогів.”
«Наш проект не завершується роздачою книжок, – наголошує керівник EdCamp Ukraine Олександр Елькін. – Аби ці 36 книжок «запрацювали», команди проекту візьмуть на себе зобов’язання проводити книжкові лабораторії (клуби). Їхня суть полягає в тому, щоб не просто читати якісні книжки, а ділитися ідеями з них з колегами та іншими людьми на спеціальних зустрічах. Такі книжкові клуби можна організовувати як для педагогічної спільноти, так і залучаючи батьків і учнів. А щоб учителям/-кам було легше проводити такі клуби, ми підготували орієнтовний план дій. Зустрічі пропонується проводити не рідше, ніж раз на два тижні, та розглядати по 1-2 книжки. Такі книжкові лабораторії можуть стати інструментом для налагодження співпраці між усіма учасниками освітнього процесу, об’єднати вчителів і вчительок із різних шкіл».
Згодом ініціатори проекту планують зібрати зворотний зв’язок – які книжки найбільше вплинули на педагогів, як саме, які нові ідеї вони там знайшли та що спробували впровадити у своїй школі чи громаді. Організаторська команда сподіваються, що ці книжки стануть поштовхом для того, щоб Нова українська школа з мрії перетворилася на українську реальність.