23 і 24 червня 2015 р.

EdCamp Ukraine логотип

м. Харків, Культурний центр «Бейт Дан», вул. Тобольська, 46

Перша національна (не)конференція для шкільних педагогів

Ми будуємо спільноту відповідального вчительства! 

Лого EdCamp Ukraine

Ми будуємо спільноту відповідального вчительства! 

Аргументи сильніше за маніпуляції. Офіційний пост-реліз фіналу національного українсько-німецького п

У Харкові 11 грудня відбулася фінальна гра проекту «Молодь дебатує». Темою вирішальної дебатної гри стало питання «Чи варто ввести 12-річну освіту в Україні з 2018 року?». Першим переможцем в історії українських дебатів став Едуард Білоусов з Дніпра. Але організатори вважають переможцями всіх учасників і учасниць проекту, всіх 113 учнів із 8 шкіл із 4 регіонів країни - Харківської, Дніпропетровської, Запорізької та Миколаївської областей. У планах організаторів - розширення проекту на інші школи як в уже задіяних, так і в нових регіонах України.

«Ми вдячні творцеві унікальної методики Jugend debattiert пану Кемманну за те, що він погодився - вперше - використовувати його методику за межами німецькомовного середовища. Для молодих українців особливо важливо вміти дискутувати рідною мовою», - сказала, виступаючи перед фіналістами проекту, депутатка Бундестагу 17-го скликання, експертка з питань зовнішніх зв'язків ЄС і демократизації в Україні Віола фон Крамон.

Фіналістам і фіналісткам «Молодь дебатує» Віола фон Крамон розповіла історію Ансгара Кемманна: 15 років тому, будучи студентом, він зауважив, що німецькому студентству не вистачає вміння вести дискусію, відстоювати свою думку і поважати чужу. Він створив для своїх товаришів власну концепцію дебатів. Згодом мережа груп, що використовують методику Кемманна росла, до неї приєднувалися студенти та університети по всій країні, і через 15 років методика стала повсюдною, на загальнонімецькі фінали приходять вищі особи держави, а їх учасники/-ці, як правило, досягають успіху в бізнесі, політиці, суспільній діяльності. Сьогодні проект з використання методики українською мовою в Україні підтримує МЗС Німеччини.

В Україні офіційною метою організаторів є сприяння розвитку критичного мислення у молодих українців і українок. Це - необхідна умова розвитку демократії в країні. Але співорганізатор проекту, радник міністра освіти і науки, натхненник руху EdCamp Ukraine Олександр Елькін вважає, що це лише частина того, що дає проект учасникам.

«Він дає найдорожче для молоді - досвід, за який часто доводиться платити. У нас він набувається в атмосфері взаємної поваги та підтримки. Тут є дружба і співпраця, які народжуються між людьми, однодумцями, школами в різних регіонах країни. Проект завершився, але зв'язки залишаються. І тут є можливість бути почутими, можливість, яку, на жаль, молоді люди отримують нечасто», - говорить Олександр Елькін.

За його словами, аргументи, висловлені учасниками на фінальній грі, будуть передані в Міністерство освіти і науки України та озвучені на засіданнях з питання шкільної реформи. Перед і після дебатів відбулося традиційне голосування залу з питання. Якщо до початку гри більшість залу висловилося проти - CONTRA - переходу на «12-річку», то після завершення дебатів багато хто змінив свою думку на «PRO».

«Я радий, що переміг у проекті, хоча головною моєю метою була не перемога, а досвід у підготовці аргументів для обох сторін, у телевізійному виступі, - зізнався переможець проекту, учень Дніпровського міського юридичного ліцею Едуард Білоусов. - Напевно, у цьому і є секрет успіху в дебатах, коли ти думаєш не про те, щоб перемогти будь-якою ціною, а про те, як краще розібратися в темі».

Але кожен учасник проекту «Молодь дебатує» знайшов у проекті ще багато цінного і важливого. Любава Дендеберя з гімназії «Очаг» (м. Харків) до фіналу не пройшла, але уважно стежила за вирішальною грою проекту: «Я готувала обидві теми - і на півфінал, і фінальну. Я бачу, що в фіналі учасники не встигли розглянути всі сторони проблеми, зосередившись на спеціалізації. Хоча варто було сказати і про фінансову сторону питання, і про те, яка частка учнів і вчителів підтримує перехід на 12-річну систему, бо така статистика у відкритому доступі є. Тобто сама методика допомагає мені зрозуміти, де в міркуваннях є слабкі місця або прогалини, дозволяє розглянути тему з усіх боків. Я впевнена, що багато хто з тих, хто сьогодні брав участь у проекті, стануть політиками і зможуть переконувати інших силою аргументів, а не маніпуляцій. Дуже хочу, щоб гурток «Молодь дебатує» з'явився в нашій гімназії».

Любаву підтримує учень Лозівської ЗОШ №12 Максим Шапаренко, який брав участь у фінальній грі та посів друге місце: «Досвід дебатів завжди стане в нагоді, тому що все наше життя складається з обговорень та суперечок на різні теми, як у процесі навчання, так і в професійній діяльності. Я хочу стати хірургом, і мені потрібно буде вміти довести колегам правильність свого рішення. Саме час згадати принципи Jugend debattiert».

Зараз учасники й учасниці дебатів повертаються у свої міста з твердим наміром продовжити традиції «Молодь дебатує» в школах і університетах. За кілька років, упевнені організатори, вони стануть людьми, які приймають рішення та допоможуть змінити країну.

Агенція Продюсування Освіти
EdCamp Ukraine | E-mail
EdCamp Ukraine | Facebook
EdCamp Ukraine | Twitter
EdCamp Ukraine | YouTube

Хештег #EdCampUkraine

© 2015-2019, Громадська організація «ЕдКемп Україна»